tisdag 15 juni 2010

Svensk sommar...

...börjar nu för er hemma i Sverige.

Winnerbäck och Lundell i en sista festivalfight. The Hives på peace and love, det hade kanske varit något. Mando Diao likaså.
Konserter. Jag skulle kunna göra ett försök att pricka in det där andra som vi svenskar blir så tokiga över när sommaren kommer.
Konseter dock. Kära återseende, gamla minnen, ibland nya, ölendorfiner och snussvaga knän, det är sommarmagi för mig.
Lycklig den som får åka på sommarturné genom vårt avlånga land...

För första gången börjar alltså era notiser på Facebook att se lite lockande ut. För här faller mörkret likt svensk senhöst och kylan smärtar alltmer under nätterna. Det är lätt att ligga kvar under täcket och svårt att kliva upp. Min första riktiga tenta är om en vecka så jag unnar mig ofta en-två timmar av drömmande på morgnarna. Fast det börjar kännas som ett fördärv, slöseri med tid.
Jag blir nästan bara tröttare av det, får mindre gjort. Dags att börja tentaplugga!

Fotbolls VM är på rätt kassa tider här nere så jag har inte sett mer än en halvlek.

Som sagt: Ingen idé att vara avundsjuka så här års.

Det är i princip klart att vi byter boende till den 3 Juli. Känns bra, kul med förnyelse. Vi grabbar som blir kvar kommer hyra en trerummare, det är fräscht och stort. Inte lika attraktivt område, men 15 min med tram ifrån det mesta. Mer om det när vi verkligen skrivit på!

Några bilder på Melbourne by night.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar