måndag 10 maj 2010

Om var och en av er gav mig 50kr...

...sa skulle den har bloggen bli battre.
-Varfor? fragar du
-Darfor! sager jag och tillager.
Att om jag hade en Iphone eller liknande skulle jag kunna dokumentera min tillvaro enklare. Jag skulle kunna lagga upp filmklipp och bilder mer frekvent och er lasning skulle bli roligare. Som det ar nu sa glommer jag kameran hemma och missar de spontana iaktagelserna av livet har nere. Sa fragan du far stalla dig ar att om du anda ska kolla pa den har bloggen kan du val lika garna bidra med lite sa att den blir battre..?
-------------------------------------------------------------------------------------

Jag traffade en kille pa skolan forra veckan som var pa utbyte i Uppsala nar jag borjade pluggade. Vi var bada med pa ekonomernas nollning och sjung och skralade ihop. En snall och lustig kille. Han bjod med mig att ga pa Australiensisk fotball, aven kallat aussie rules eller footy. En haftig upplevelse som jag tyvarr inte kan visa i bild efterssom...
Det var en fredagkvall, sa trots att det var tva av de samre lagen som spelade, satt det runt 35000 pa laktarna. Det forsta jag noterade nar vi kom till arenan MCG var de hundratals cirkulerande fiskmasarna over stadiumet. Vackert!, tankte jag. Det kandes nastan som ett harmoniskt snofall. Dessa masar satt aven pa planen under matchen och kom tillslut att upplevas irriterande. Tur att bollen var gul...



Spelet paminner om rugby, men onekligen med andra regler. Nagra sadana ar att man maste studsa eller nudda marken med bollen varje femtonde steg; Man far sparka eller sla bollen till varandra. Lyckas man sparka bollen 15 m till en medspelare far motstandarna inte tackla an och man far i lugn och ro sparka bollen vidare, etc. Australiensarna i allmanhet och Melbournianerna i synnerhet alskar sin footy. Har i stan finns flera lag och nastan alla haller pa ett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar