fredag 26 mars 2010

En sån dag i ord

Först tänke jag att jag skulle skriva i ord hur en dag ser ut här för att vid senare tillfälle visa det i bilder. Men torsdag blev fredag och jag tappade lusten. Lång dag kort;

Tränade på min första presentation till för sent, var tvungen att hoppa över spanskan för att sova ut, havregrynsgröt, löst bajs, skjuts in av Teigan som skulle kolla på Malins och Carolins presentation kl 13, väl på skolan skriva ut powerpoint och texten jag utformat min presentation utifrån, går till klassrummet jag ska hålla presentation och testar och ansluta macbook, inser att det inte fungerar som jag vill, inser även att jag inte kommer kunna använda Presenter Tool och därmed inte de anteckningar jag lagt in och förlitat mig på, känner efter och konstaterar att jag kommer klara det ändå, Köper sushiroll med lax på vägen till föreläsningssal S1 och har Leadershipkurs i tre timmar om visionärt ledarskap, går till klassrum G1 och väntar en kvart på Isabel från Australien, inser att jag borde tömma lösbajset en sista gång och gör därför det, ändrar det sista i vår presentation, frågar läraren om vi får börja, framför presentation, det går lite knaggligt i början men mitt i slappnar jag av och pratar fritt för första gången i mitt liv på ett andra presentationsspråk, åker hem trött och hungrig, kan för första gången för dagen känna att det luktar Bali och att solen hettar trots att klockan slagit 18.20, känner en annan värme inom mig att jag klarat av det här, sätter mig på bussen och skriver sms till mina huskompisar att de borde ta en öl på stranden till solnedgången som jag bedömer kommer bli aprikos och fin, byter diverse transportmedel och kommer hem 19.30, tar då snabbdusch och följer med Paulina och Malin ut och käka på Acland Street, äter en portersteak med klyftpotatis och dricker en öl på dagens specialpris 14 Dollar, lämnar dem där och går hem där jag möts av Elias, Ola, Mattias, John och Oskar som förfestar, tar ett glasvin och tänker att jag också borde gå ut, bestämmer mig för att gå ut, velar, får nästan beslutsångest, återbestämmer mig och tar lite mer billigt vitt vin, väntar med de andra killarna på maxitaxin som ska ta oss till Chapel Street, Väl där 00.10 går vi in på ett ställe som är alldeles för mörk och högljutt, ger natten ändå en chans och dansar till 03.14, lämnar då stället med Mattias och Elias som vill äta på Burger King, tar efter matintaget en taxt för 13Dollar hem till Havelock Street, går och lägger mig 04.15.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar