tisdag 30 mars 2010

Helgen

Medresenärer!

I lördags följde jag med Monash Boardriders ut till en surfstrand på Phillip Island. Vi var ett 20 tal från Monash University som deltog. De flesta deltog i en surflektion innan de hoppade i och lekte, men jag lånade bara en våtdräkt. Så det enda jag betalade var 5 dollari bensinpengar till han som jag åkte ut med. Sweet deal!
Det var hyffsad temperatur i vattnet. Tyvärr var min våtdräkt trasig i halsen så jag fick ständigt in nytt kallvatten vilket gjorde att jag blev rätt frusen efter ett tag. Nästa vecka har vi påsklov. Jag tror jag ska försöka ta mig iväg och surfa några dagar då.


I Söndags passade jag på att gå förbi Formel 1 tävlingen i Albert Park som ligger väldigt nära oss. Eftersom jag var för snål för att betala inträde fick jag klättra upp i ett träd utanför staketet. Jag tyckte ändå att det var häftigt. Jag testade lite olika platser och fick se lite bilar dundra förbi. Otrolig kraft!.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar