söndag 5 september 2010

Crayfish party

Tjejerna, som är här en termin via företagsekonomiska institutionen, bjöd hem oss på kräftskiva går. Det var trevligt. Det blir kul när det är lite uppstyrt med hemliga uppdrag, lekar och sånger. Festattributen införskaffades förstås på IKEA.




Annars har jag ägnat hela förra veckan åt en 3000 ord lång uppsats om varför organisationsförändringar sällan implementeras fullt ut. Det tar sin tid, men denna andra uppsats hittills kändes ändå enklare att skriva. Hjärnan är otrolig. Trots att jag inte vet hur det gick till så gick läsandet och skrivandet inför och under denna process mycket smidigare.

Jag önskar det var den sista men faktum är att jag har en sådan uppgift varje vecka de resterande veckorna som är kvar. Så jag sitter nu och pustar ut efter långa dagar på biblioteket som avslutades med biljard, pizza och öl på vårt nya regular Arcadia sedan kräftskiva. Det är egentligen inte de 2000 ord jag ska skriva om konflikthantering som känns lite jobbiga, utan de artiklar och avsnitt i böcker av min veckliga läsning som jag inte hinner med. Fast det är nyttigt, det är sällan man hinner allt i livet, prioriteringar, val och gyllene medelvägen.


Det våras i Melbourne nu! Knoppar brister och det är rätt härligt att gå ett varv runt kvarteret. Ofta tar jag den långa vägen hem från tåget och kollar på husen. Det är en spännande blanding mellan de moderna och de fallfärdiga husen. Jag gillar blandning, typiskt mig, lite av varje.

Björkar på andra sidan jorden!


Tänk vad ett träd kan göra! Ett förlösande avbrott i den rotlösa känslan från det moderna samhället


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar