tisdag 9 februari 2010

Jag ar singel med brada!

Jag ar nog ingen surfare an, for jag tanker inte riktigt pa att jag ar med surfbrada. Sa nar den bokade upphamtningen, som Monash University star for, kom och skulle plocka upp mig pa flygplatsen, uppstod ett problem. Bilen var for liten. Chauffören forklarade att han inte fick plats och visade mig vagen till de andra storre taxiskapbilarna.

Sa har i efterhand angrar jag att jag inte grep in och avstyrde hans fina gest. Han var vanlig och serviceminded nar han vantade med mig i taxifallan, forklarade adressen till den nya chauffören, och onskade mig lycka till. Men jag ar ju inget mahe som inte kan bara sin egna vaskor eller ta sig till ett hostel mitt i stan pa egen hand! Eller sa var jag just ett mahe som lydigt satte mig i taxin och sag metrarna ticka pa. Min feghet kostade mig 81AUD (515 SEK) istallet for de 16 som flygbussen kostar.

Haha, det ar nagot med mig och den dar surfbradan i kombination med transport som inte riktigt fungerar. Vem minns hemresan fran Bali?

Jag tanker helt enkelt inte som en surfare; Att jag ar med brada.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar