måndag 8 februari 2010

Mot Melbourne!

Imorgon flyger jag till Melbourne.
Det kanns bra. Det lutar at att jag kommer bo med nagra av de andra fran Uppsala i ett stort hus dar nere. Ska bli skont att landa pa riktigt hursomhelst. Saklart haller jag tummarna att huset ar schysst och allt man kan onska sig.



Idag kom Simon och hamtade upp mig. Vi surfade lite vid flodmynningen i Ballina. Lanade en minimal och hade, sorgligt nog, den basta surfdagen hittills. Men det fina i det ar val att jag fatt tillbaka suget att fortsatta forsoka lar mig surfa.

Pa kvallen bjod hans mor och far pa BBQ, men jag ska ta histrorien tillbaka nagra klocklsag, sa ni forstar vilken unik kvall jag haft.

Nar Simons far kom hem kom han ner och halsade mig valkommen med nyinkopta ol. Han hade valt ett marke som hette Pure Blond for han vantade sig en stor blond och statlig viking som gast i hans hem. Jag tror tyvarr att jag gjorde honom besviken...
Efter nagra minuter kom han mor ner, till undervaningen dar vi satt och pratade, med en ostbricka. De borjade fraga mig typiska fragor som om jag dricker kaffe som alla i Stieg Larssons bockerna eller lyssnar pa ABBA och det var da det hande.
Jag och Simons mor mottes trots vara onekligen helt skillda liv och verkligheter, vi mottes genom de tva BB. Jag forklarade att jag verkligen uppskattat flera av Bjorn och Bennys projekt genom aren och da fragade hon mig om jag gillar CHESS. Och jag sa: ATT jag gor! Tydligen ar hon med i en lokal variant av Sudnsvalls Kvartersteatern och ar med och satter upp tva forestallningar varje ar, och de hade spelat Chess och hon alskar latarna.

En halvtimme senare star vi pa deras balkong och sjunger Anthem tillsammans i solnedgangen med utsikt over Ballina Bay. Sa om jag var en besvikelse for fadern sa var jag en stor succe for modern (som oftast med svarforaldrar). Det slutade med att vi efter middagen fortsatte bondndet och kollade pa en DVD av deras uppsattning och fortsatte sjunga tillsammans in pa smatimmarna.

Vem hade kunnat ana det.
Surf och sang! En lyclig dag i livets galla gang!

1 kommentar:

  1. Haha ja du är ju bra på det där med föräldrar, det har du ju visat prov på förut :)
    Skönt att du fick en bra dag med surf innan du drar ner. Där väntar ju Bells Beach! Ha det bra /Freddie

    SvaraRadera