lördag 20 februari 2010

Musikalplaner

När jag flög till Bali för över ett år sedan såg jag på planet filmen "Forgetting Sarah Marshall". En av huvudhandlingarna i den är att en kille drömmer om att sätta upp en dock-musikal om Dracula. Jag fastnade direkt for hans melodier och blev grymt inspirerad och började själv fantisera om att skriva en musikal.

Sedan dess har jag haft det i baktanke, men inte direkt tänkt så mycket på det förrän för någon dag sedan när jag kollade på TV-serien "How I Met Your Mother". För er som känner till den så spelade Marshall en låt efter att han slagit till Barney på "Slaps"giving. Jag fickdå exakt samma känsla som på flygplanet.

Idag när reprisen gick spelade jag in det på digitalkameran och lyssnade om och om igen. Till slut kom jag på att jag borde googla låten. Då visar det sig att det är samma kille som spelar de båda karaktärerna och att det är han som skrivit låtarna. Vilken angelägen tillfällighet!

Vad tycker ni?

Från serien "How I Met Your Mother"



Dracula



I slutet av filmen får man se lite av pjäsen. Jag hittade tyvärr inga sådana klipp på youtube

2 kommentarer:

  1. Mycket bra Bert. Men själva filmen är väl sådär om jag kommer ihåg flygresan korrekt? Hoppas allt är bra med dig.

    SvaraRadera
  2. Kanske inspiration till nästa årets melodifestival att ha någonting unikt "By Bert
    :-)"

    Ha det bra,
    Kram,
    Gitta

    SvaraRadera