onsdag 3 februari 2010

Havregryn

Nastan alla som bott har medan jag varit har jobbar eller har varit har en dryga en manad. Men nu har det kommit nytt folk och jag tror det gjorde susen.

Det ar lite som havregrynsgrot. Efter ett tag i mikron sa kan man inte langre urskilja de olika grynen av havre. De har klibbat samman till en god grot. Ett olagat gryn ar ovalkommet. Ett olagat gryn kan forstora frukosten och frukosten ar det viktigaste malet sa det vill man inte. Detta gryn far ga till stranden och bli bryn istallet for att med de andra ta en ol pa byn. Men nar nya gryn anlander uppstar nya mojligheter vid byns salta vatten-bryn, en ny grot kan tillagas.

Bland annat har jag en ny halv-kompis som jag har spelat ping-pong med. Han ar fran Tyskland. Han heter Marius och ska vidare imorgon. Det ska jag nog ocksa. Har bokat om flyget till Melbourne, aker pa tis. Darfor aker jag nog tillbaka till Lennox...imorgon kvall



Det kandes helt ratt imorse nar beslutet fattades eftersom jag anda inte haft framgang med surfningens tva element deltagande och vader. Mitt roda ansikte avslojar dock ett genombrott. Idag surfade jag inte sa mycket "riktiga" vagor, men jag poppade upp pa nastan allt jag tog mig an (vita bryt och smabullar). Jag tror att jag ar riktigt nara en stort genombrott nar det galler timingen.

Jag kanner mig starkare i kroppen och hoppas det haller i sig. Hoppas aven brannan lagger sig sa jag kan ge mig ut imorgon bitti. Jag hoppas pa lugnare vind och lugnare vagor att nota pa. Hoppas. Hopp hopp.

Tysken berattade att han smakat grot av nagra svenskar i Byron. Han hade testat sjalv men tyckte inte att det blev lika gott som nar de tillagade. Marius bad darfor mig visa hur jag gjorde. Saklart stallde jag upp!

Havregrynsgrot
\

3 kommentarer:

  1. Ser fysad ut. Smalstark eller tjockstark?

    SvaraRadera
  2. Borjar bli tjocksvag, tror jag... :)

    SvaraRadera
  3. vilken insperation du ger.. ska gå å laga mig en sån där på engång..

    SvaraRadera