torsdag 21 januari 2010

Stranden Jag till stranden Du till havet Vi

Klev upp i ottan idag for att lubricera Wet Dancer med lite paandrasidanjordenhavsvatten. Tyvarr var det lagvatten sa det var inte sa mycket vagor. Men eftersom jag anda suger ratt hart pa att surfa gav jag mig i kast med det som anda fanns.

Gjorde annu ett surfforsok med Simon under eftermiddagen, strax efter hogvattnet. Lite storre vagor, men ratt stokiga. Palandsvinden var valdigt stark. Jag fick iaf skada nagra fina ak av honom. Sjalv tog jag inte en enda. Blev uttrottad ganska snabbt dessutom.

Idag var det risk for brannande "blue bottles". Vi lyckades undvika dem, men flera av de andra pa hostelet brande sig rejalt idag.

Imorgon har jag bestamt mig for att aka till Byron Bay. Det ar mest for att forsoka vara lite social. Det ar lite for Bert-trevligt har. Lite for bekvamt, och ensamt. Bert-tid hade jag tillrackligt av hosten som gick. Sa jag packar mina vaskor och drar till ungdomens by, lagom till helgen!

3 kommentarer:

  1. Snyggt fotat grabben!
    Det rycker verkligen i ett gammalt avtryckarfinger.

    SvaraRadera
  2. De där bluebottlesvarelserna är himla mysiga vill jag minnnas..Jätteskönt när man får en slingrad runt benet :)
    Om du ska till byron nu, dra och surfa Tallow beach i så fall.. Ser inte ut att komma så mycket vågor till "vanliga" stranden.. Vinden kommer också vara bättre på den sidan. Passa dig för hajarna.. /Freddie

    SvaraRadera
  3. Precis, gick till vanliga och sedan vidare till Tallow. Men det det blaste ratt hart. Jag tog iaf ingen riktig vag. Hoppade bara pa nagra skummiga saker.

    SvaraRadera