fredag 8 januari 2010

Med-resa-när

Det har kommit in lite frågor som jag såklart gärna besvarar. Den första medresenären undrade med-resa-när. Varpå en annan ställde sig på tvären och undrade hur. Eftersom jagären kille på lur uppskattar jag sådana frågvisa initiativ och ska här tydliggöra mina kommande världsliga resande kliv.

Den 18 januari landar jag i Brisbane, jag åker troligtvis samma dag vidare till Byron Bay. I detta område stannar jag nog och hoppas att jag lär mig hoppa på en våg eller två med surfbräda. Om jag har tur kommer en australiensisk kille som jag träffade på Bali svara på ett mejl jag skickat honom. Detta kan leda till att jag åker några dagar till Ballina, som ligger strax söder om Byron. Har jag riktigt tur är det i närheten av 13 februari då jag ska flyga Ballina-Melbourne.

Den 16 februari börjar välkomstveckorna på Monash University. Jag har inte ordnat boende än, men kollar på det. Förhoppningsvis har det löst sig när jag landar i Melbourne. Själva studierna börjar runt den 3 mars.

Den här gången jag dubbelkollat att man får flyga med surfbräda hela vägen!

Ytterligare frågor på det?

1 kommentar: