söndag 31 januari 2010

Introv-bert?

Forst skyllde jag pa att jag var sjuk, sedan blev jag battre, men kande anda samma sak: Att jag inte orkar prata med nya manniskor...EFTER DRYGA TVA VECKOR! Jag tror anda det har nagot med energin att gora, den sinar nog lite. Till protokollet bor dock noteras att jag foljde med pa en guidning av orten i lordags och idag var jag med pa pokerturnering nere i baren pa hostelet. Men darimellan undviker jag de flesta samtal. Jag horde en av de svenska tjejerna i koket saga: Han verkar ju party han den dar introv-Bert. Haha


Poker och Livet. Jag akte ut efter en timme. Det fick mig att fundera over mitt resonemang nar det galler spel och nar det galler Karlek. I poker tenderar jag ofta att forlita mig pa odet. Jag hoppas pa att ha en bra kvall. Gar med i hander jag inte borde, satsar pa onskan, gar all in for att testa de andra. En attityd jag saknar nar det exempelvis galler tjejer. Da ar jag snarare riskaversiv. Jag tillhor en av dem som hatar frasen: Nar man minst anar det. Men det ar exakt sa jag gillar att spela poker.

For ett tag sedan hade jag nog forsokt att bedomma ifall jag ar det ena eller det andra. Men under hemtentan laste jag om larande dar flera av forfattarna havdade att det nog inte finns ett jag, ett sant jag. Samhallet forandras standigt och vi maste ocksa gora det. Det innebar att vi standigt maste revidera jaget. Man menade ocksa pa att vi numer ingar i flertalet olika samhalliga rum och att vi darigenom maste kunna anpassa oss efter dessa. Vi har flera jag, eller borde ha, for att klara oss och utvecklas optimalt. Sa jag accepterar att jag fungerar olika i olika situationer. Det finns sakert en rationell riskanalys for det. Det jag daremot funderar pa ar om jag borde spela poker som jag soker karleken eller jaga karleken som jag spelar poker....?

Jag vet inte hur ni ser mig. Men jag ser mig som ratt feg, eller orolig. Det ar darfor jag forsoker lara mig nya saker och ge mig i kast med nya utmaningar, eller aka tillbaka till Bali fast jag hatade det och nu leva i Australien. Jag gor det for att jag inte vill vara en fegis. Jag har ett liv och jag vill kunna leva det...

Kanske ar det sa att mitt avfyrande pokerspel ar just ett sadant forsok att ta fram en mer vagad Bert, som vagar "satsa" pa tjejer ocksa... Pa guidningen hoppade jag fran den hogsta klippa jag hoppat fran nagonsin...

Karleken och Livet ... Bert och Brudarna, knappast

Cliff Jump
(Det ar inte jag som skriker)


Pelican Feeding


Piranha Feeding

2 kommentarer:

  1. Aja, de där firrarna o fåglarna såg inte så skojiga ut. Hoppet, jag föredrar trampolinen, den lilla på sporthallen ;)

    Finns det inga - ligga på stranden-sola-aktiviteter därnere?

    Akta tårna när du kliver i vattnen hädanefter ;)

    SvaraRadera
  2. Satsar man inget - vinner man inget!
    Jag tycker du är modig, motsatsen till feg!

    När du ändå är på semester och har tid över.. kolla på en film som heter "The Secret" om du inte redan sett den!

    Satsa inte för hårt på tjejer, det är vi sällan värda. Se dig själv som någons vinst som väntar på att bli utdelad. För vinst är vad du är! Plötsligt händer det ;)

    Kram!

    SvaraRadera