tisdag 27 april 2010

Torquay

En tysk som hade kopt bil. En annan och en till som skulle aka med. Dessa tva fragade en fjarde, mig. Jag sa ja. Ivag vi for. Tre dagars vatdraktsplaskande till havs. Bra traning och erfarenhet, hyffsade vagor. Minnet av kalla mornar i talt och misstagetigen att ata gammal mat. Kortspel och bilakande, strander.


Jag ska nog kopa bil jag med, kollar pa det nu. Ett maste om man sa fa till surfningen. Aka ivag pa helger, aka ivag pa lov, aka ivag efter skolaret.
Det var skont att aka ivag en helg och jobbigt att forsoka ta tag i spanskan idag. Jag kommer nog inte lasa det nasta termin. Det blir for mycklet jobb med att forsoka lara sig verb och bojningar. Byter ut det mot ett amne man kan klara av for veckan, manaden, som inte kraver kontinuerlig anstrangning. Det finns en tid for allt och det ar mycket som gar fore spanskan nu. Om jag lyckas ladda upp filmen, pa internetcafet jag ar pa nu, i tid, ska jag aka in till stan och kopa en gitarr och inneskor. Jag har inte styrketranat sedan jag kom till Melbourne, det vill jag och da maste man ha inneskor.

1 kommentar:

  1. Köp en bil. Surf till helgen igen hoppas vi på. Ben var sugen! Elias och jag ska paddla på bayen på torsdag om du är sugen att träna lite? ^^

    SvaraRadera